środa, 18 stycznia 2012

błogosławiony czas...

To może wydawać się dziwne, ale ten czas po Bożym Narodzeniu dla wielu kapłanów nie jest łatwy a nawet jest można powiedzieć śmiało czasem trudnych doświadczeń...tak, tak mam tu na myśli kolędy czyli odwiedziny duszpasterskie parafian. Szkoda, że tak dużo złego się o tym mówi a nic dobrego się nie zauważa...owszem w mieście zupełnie inaczej wygląda kolęda niż na wsiach czy mniejszych miejsowościach, ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Wir życia wciąga nas coraz bardziej, jesteśmy zabiegani i gdy przyjdzie nam poczekać na kapłana na moment wizyty duszpasterskiej to nie raz ile nerwów "zjemy" a czy warto??? przez to tylko nie potrzebnie jeszcze bardziej się nastawiamy na wizytę kapłana. Osobiście mam zupełnie inną wizję takich odwiedzin ale to chyba jeszcze nie ten czas, póki co nie mam za dużo do powiedzenia, ale muszę powiedzieć, że i tak staram się wkładać swoje siły i czas w te odwiedziny, żeby być dla drugiego CZŁOWIEKA, żeby poświęcić trochę więcej czasu na spotkanie, rozmowę, może wymianę zdań (nie raz różnych!!!) ale jest to niesamowity dla mnie czas bo pomimo zmęczenia wiem dla kogo poświęcam swoje życie, powołanie i bycie kapłanem, że w tych ludziach jest sam Chrystus, może trochę poranionych ale zawsze kochanych przez Jezusa, który jest MIŁOŚCIĄ!!! 
Kolęda może jest na półmetku a może i nie, jestem trochę zmęczony bo jestem tylko człowiekiem ale i jaką mam satysfakcję gdy mogę spotkać się z Kimś kto potrzebuje rozmowy, spotkania a może nie raz tylko tego żeby pomilczeć w swojej obecności, może uronić trochę łez...bez wątpienia jest to piękny czas, czas siania a plony będą później!!!

2 komentarze:

  1. Wniosek: wizyta duszpasterska przez cały rok -w dużych parafiach, takich jak nasza, bez pośpiechu i zmęczenia. Dopóki nie ma takiej możliwości zapraszamy księdza do nas-oczywiście, gdy skończy się czas "kolęd"-na herbatę, ciasto i rozmowy...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z miłą chęcią, jak najbardziej...tylko proszę o osobisty kontakt, z Bogiem i pozdrawiam otaczając modlitwą
      xk

      Usuń