wtorek, 7 grudnia 2010

"zabłąkana owieczka" - czyli ja, Ty..., my...

czy słowa dzisiejszej ewangelii nie są radosne? czy nie napawają optymizmem? za każdym razem kiedy czytam, rozważam te słowa, zawsze moje serce się raduje. Bóg tu przedstawiony jest jako Dobry Pasterz który gdy tylko zauważy, że jedna z jego owieczek się zagubiła, to zostawia te które są i idzie na poszukiwanie tej jedynej...
Każdy z nas potrzebuje kogoś Kto pokieruje jego życiem, potrzebuje pasterza, szczególnie w dzisiejszych czasach w miejsce Dobrego Pasterza próbują się wkraść pseudopasterze, którzy pod przykrywką dobra, sprowadzają nas na manowce naszego życia, którzy pragną naszej zguby, nie potrzeba sekt, wystarczy ktoś kto próbuje nam wmawiać, że to co złe to jest dobre itp. albo ktoś kto chce nami manipulować, oj a takich nie brakuje...a iluż idoli chciałoby zauzurpować sobie prawo do naszego życia, kierowania nami??? wmawiania nam co jest na czasie itp. w rezultacie tylko Bóg może zaspokoić pragnienia naszego życia, tylko ON może kierować naszym życiem o ile my tego chcemy? On dobry Pasterz zawsze kiedy tylko się gubie, kiedy tylko gubie drogę prowadzącą do Niego, wychodzi mi naprzeciw i zostawia całe stadko, żeby mnie, zabłąkaną owieczkę znaleźć...
Dobrze wiemy, że nie dużo trzeba w dzisiejszym świecie żeby pobłądzić...tylko Jezus wyznacza właściwy kiedunek.

3 komentarze:

  1. Radość jest uczuciem budzącym się, gdy człowiek po wielu wysiłkach,osiągnie swój cel.Celem Chrystusa jest zbawienie świata,nawrócenie tych,którzy zbłądzili.Doświadcza radości lekarz,który uratuje życie beznadziejnie choremu.Ludziom współczesnym,cynicznym,a zawsze szukającym nowych rozrywek,św.Jan Chryzostom zalecał,,Spróbujcie zbawić przynajmniej jedną duszę,sprowadzić na dobrą drogę przynajmniej jedną zagubioną osobę,a dowiecie się co to jest prawdziwa radość,,Panie Jezu nie pozwól mi nigdy odejść za daleko, tylko na wyciągnięcie ręki to jest bezpieczna odległość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pan jest Pasterzem moim,
    Niczego mi nie braknie.
    Na niwach zielonych pasie mnie.
    Nad wody spokojne prowadzi mnie.

    Choćbym nawet szedł ciemną doliną,
    Zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną.
    Dobroć i łaska towarzyszyć mi będą
    Przez wszystkie dni życia mojego.

    /Psalm 23/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko stan ŁASKI UŚWIĘCAJĄCEJ jest bezpieczną odległością od Chrystusa!!!
    Na odległość ręki, to ktoś nieproszony może się wcisnąć i oddzielić nas od Boga!!!
    Trzymajmy się Jezusa z całych sił, a szatan będzie bezsilny!!!

    OdpowiedzUsuń